Faze u razvoju veštine upotrebe računara
Različite veštine korišćenja miša
O prisutnosti računara u porodicama sa decom
O procentu dece sa iskustvom u korišćenju računara
Delovi teksta:
Dete, sasvim prirodno, kao što ovladava veštinama upotrebe drugih tehnoloških dostignuća vremena u kojem živi, ovladava i veštinom upotrebe informacione tehnologije, u onom stepenu u kojem ta veština zadovoljava njegove potrebe. To je jedan od razloga zbog koga je, u radu sa decom predškolskog uzrasta, neophodno više govoriti o razvoju veština upotrebe tehnologije nego o početnom informatičkom opismenjavanju dece.

upotrebe računara su:
POSMATRANJE
IMITIRANJE
POKUŠAVANJE
USAVRŠAVANJE VEŠTINE:
samostalnost u korišćenju softvera koji mu ponude odrasli
samostalnost u izboru softvera kao izbor u procesu učenja
SAMOSTALNOST NA PUTU SAMOOBRAZOVANJA
U nastavku teksta pokušaćemo da, ukratko, objasnimo svaku
od ovih faza.
....

Opisani put usvajanja veština upotrebe računara odnosi se, pre svega, na nivo veština koji će detetu omogućiti samostalnost u korišćenju softvera koji su mu namenjeni. U prethodnom tekstu
mogli smo da pročitamo da se veština korišćenja miša savladava poslednja (posle korišćenje tastature, ubacivanja i izbacivanja odgovarajućeg CD-a i uključivanja i isključivanja računara).
Kako veština korišćenja miša podrazumeva razlikovanje i pravilnu upotrebu nekoliko načina njegovog „kliktanja“, to ćemo se, u nastavku teksta pozabaviti načinima na koji deca usvajaju ovu
veštinu, odnosno svaku od njih posebno. Na osnovu svog skromnog iskustva u radu sa decom1 čini mi se da mogu da tvrdim da je put kojim dete savladava veštinu korišćenja miša približno sledeći: držanje miša, osnovno pokretanje miša, levi klik, dupli levi klik, desni klik, operacija „Drag and drop“.
mogli smo da pročitamo da se veština korišćenja miša savladava poslednja (posle korišćenje tastature, ubacivanja i izbacivanja odgovarajućeg CD-a i uključivanja i isključivanja računara).
Kako veština korišćenja miša podrazumeva razlikovanje i pravilnu upotrebu nekoliko načina njegovog „kliktanja“, to ćemo se, u nastavku teksta pozabaviti načinima na koji deca usvajaju ovu
veštinu, odnosno svaku od njih posebno. Na osnovu svog skromnog iskustva u radu sa decom1 čini mi se da mogu da tvrdim da je put kojim dete savladava veštinu korišćenja miša približno sledeći: držanje miša, osnovno pokretanje miša, levi klik, dupli levi klik, desni klik, operacija „Drag and drop“.
...
Kada, kao vaspitač u vaspitnoj grupi (ili učitelj u razredu) počnete da koristite informacionu tehnologiju u svom radu sa decom, sasvim je logično da prvo ustanovite koliko je svako dete vešto u upotrebi računara odnosno, najvažnije je, koliko je vešto u upotrebi miša i da ustanovite kome je potrebna kakva i kolika pomoć u savladavanju ovih veština. Zbog toga nije loše da pročitate sledeća
iskustva i predloge:
...
Treba napomenuti da deca predškolskog uzrasta veoma lako savladavaju i korišćenje digitalnog foto aparata, skenera, štampača, web kamere... (to govorim iz ličnog iskustva u korišćenju informacione tehnologije u radu sa decom).
...
Delovi ovog teksta mogu se objavljivati samo uz navođenje izvora i autra.